torstai 9. kesäkuuta 2011

Keskiviikon kivoimmat

Juu, eli eilen (keskiviikkona) meille tuli vieraita, ja tehtiin sinä päivänä aika paljon kaikkea :) Siivottiin, pesin Paavon, laitoimme ruokaa ja minä ja mamma leivottiin. Tässä siis kuvia keskiviikolta:
Mä pesin ja kuivasin Paavon. Veera trimmasi, ja nätti poika (ja puhdas) siitä tulikin<3 :)
Grillasimme kaikkea hyvää, ja pöydässä oli tarjolla myös kahta eri salaattia ja joitain juustoja.

.. JA PÄIVÄN LEIVOKSIA:

Kuvassa oikealla Tosca-kakku, keskellä raparperipiirakka ja takana suklaamuffinit :)
Raparperipiirakka on kyllä aivan ihanaa, ja nyt ajankohtainen herkku! Tässä piirakassa on siis pilkottua raparperia (meni suunnilleen yksi raparperinvarsi) Pohjaan on käytetty äitini tekemää pähkinä-manteliseosta, voita/margariinia, sokeria ja vehnäjauhoja. Luonnollisestihan piirakka on aika kirpeä, mutta aivan ihanaa vanilijajäätelön kanssa!
Tämä Tosca-kakku oli todella nopeaa tehdä. Tein sen nimittäin ystävältämme saaduista valmispusseista, joiden jauhemaiseen sisältöön piti lisätä vain vettä ja margariinia, niin taikina oli valmis. Kuorrute oli myös valmiina. Aika älyttömän nopea ja helppo kakku :D 
Mä joudun AINA meillä tekemään suklaamuffinit, syynä joka kerta: ''No sä osaat tehä ne parhaiten''  ..tai sitten mulla on vain niin hyvä resepti..
Mutta tosiaan, olen tehnyt joskus aiemmin jutun näistä muffineista, ja resepti löytyy Myllyn Paras - sivulta. Itse kyllä muutan reseptiä jonkin verran tehdessäni näitä muffinsseja. 

4 kommenttia: